Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Kastrullhäxan - 9 juli 2008 19:29

Idag skulle jag prova tränset som jag köpte för halva priset.


Haha, nackstycket fick jag sätta på mellersta, remmen under ganaschen var också ok. Men nosgrimman... *suck*

För det fösta var remmen över nacken till nosgrimman för stor trots att den satt så hårt den kunde.

Den övre remmen runt nosryggen hade INGA, NADA, NOLL hål, fram med håltången och sätta ett hål på lämoligt ställe.

Den nedre nosremmen var på tok förstor, jag fick göra ett hål ända uppe vid nosluddet för att de skulle sitta kvar runt mulen.

Det är väl det roliga med att ha en arab???



Av Kastrullhäxan - 9 juli 2008 09:43

Någon av första gångerna jag körde var vi i Hallsberg. Vi kom nerifrån Alléskolan och skulle hem till mamma.

I korsningen lägger jag mig i vänster fil och så säger mamma, "Men ska du inte åt höger?"

Då var det redan heldragen linje och den får man inte korsa, så det var bara att svänga höger och se glad ut.

Det hela slutade med att jag hamnade på R50, en 90-väg. Jag hade aldrig kört 90 förut.

Hem kom vi, helskinnade iaf.


Det roliga är at tjag har fått höra så otroligt dumma kommentarer om detta senare.

"HAHAHAHA hittar du inte i Hallsberg?"

"Men... Du visste ju att ni skulle hem."

Osv osv osv


Jag tycker att det är sorgligt att ni inte är större än så. Ni som har körkort har tydligen helt glömt bort hur det var att övningsköra. Att man har fullt upp med att hitta dragläge och växlarna, att veta när man ska växla, ligga på rätt hastighet och stanna i tid. Att kommunicera med andra trafikanter för att undvika missförstånd och olyckor.

Trist för er. Jag är glad att ingen av er är min handledare, för såna dumma kommentarer hjälper ingen!!!


Som det är idag har jag tappat självförtroendet när jag kör. (säker tinte enbart av såna dumma kommentarer) Jag som tidigare älskat att köra bil, som tjatat att få köra, jag nästan avskyr det. Nu kör jag bara för att jag måste, om jag inte försöker så kommer mitt självförtroende aldrig att växa igen. 


Tänk er för hur ni uttrycker er. Det hade ju varit bättre att säga något i stil med: "Det var ju tokigt, men du löste det ju i alla fall, eller hur?"


Grejen är att när man övningskör så sitter man inte med alla beslut själv, man har en handledare med sig, och varför h*n inte reagerade när jag la mig i vänster fil, eller varför h*n inte bad mig vända någonstans, det vet inte jag.


Samma handledare sa iaf åt mig att "om du tittar ner på växelspaken igen, så slår jag dig"


Väldigt pedagogiskt, väldigt... 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards