Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Kastrullhäxan - 5 juli 2008 16:47

Igår sat tjag på ett forum där jag ofta brukar hänga och så hamnade jag på en tråd som handlade om att få en partner, flirta osv.

De hade flera trådar men just den här handlade om att se fördelarna med sig själv, att kunna se varför någon annan ska kunna tycka om en och inte bara göra sig liten så fort det blir frågan om att dejta någon och ev slå ihop sina liv till ett.


Man skulel försöka lägga fram sina goda sidor och några hade riktigt, riktigt svårt för det. Någon försökte med att h*n var bra på att jobba med hus, men det är en färdighet, en inarbetad kunskap, inte en egenskap...

Egenskaper är sånt som man kan sätta är och har framför. 

Så... Här kommer ett försök till min lista, ni får gärna fylla på den om ni vill!


Jag är snäll och därför är jag lätt att tycka om.

Jag är handlingskraftig och tar tag i saker och ting, åtminstone förr eller senare.

Jag är ofta glad

Jag är en god lyssnare och har förmågan att få andra människor att prata.

Jag är full med känslor och har därför, oftast, förmågan att förstå vad andra människor känner. 

Jag dömmer ingen människa för utseende, hudfärg, religion, kön etc utan dömmer varje människa individuellt, för vad just han eller hon är.

Jag har fina ögon.


Sådär, en liten lista blev det ju! Jag tycker att alla ska sätta sig och skriva ner några såna här punkter, BARA POSITIVA! Man har stor nytta av det i sin vardag, när man ska söka jobb tex. Dessutom är det bra att ta till de dagar man känner sig lite låg. De dagar som jag är lite ledsen så kan jag ju titta på listan och ändå se att jag har ina ögon och att jag är en god lyssnare!!!


Kram på er där ute i stora vida världen! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards