Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Kastrullhäxan - 8 juli 2008 20:00

Nästan en timme idag. Vi övar korsningar och fortfarande är jag för dlig med speglarna. Ska öva mer på det, i morgon ska jag ju till körkolan igen.


När vi svängde i Hemlingbyrondellen och hemåt fick jag en bil bakom mig, jag försöker att bara notera att de ligger där och sedan kör jag som jag brukar. Lägger jag ner mer energi i det så får jag problem med att hålla hastigheten osv. Så jag har koll på dem, ger tecken i tid osv. resten får de sköta själva.

När jag kör ner för svackan som är precis efter rondellen ser jag två fiskmåsar på vägbanan och min första tanke är att jag är tvungen att köra på dem om de inte flyttar sig. Med en bil bakom och mötande trafik väjer/bromsar man INTE för två fiskmåsar.

Stefan säger precis åt mig att INTE väja för dem när den första fiskmåsen lyfter och gör en lov framför bilen, Stefan hajar till och avbryter sig precis när han satt punkt i meningen. Då lyfter fiskmås nr två från vägbanan, jag trodde ärligt talat att jag skulle köra på den, men den klarade sig.

Men synd att det jag såg i min ögonvrå inte blev inspelat.

Jag har nog aldrig sett Stefan så rädd haha. Samtidigt kunde jag ju inte släppa vägen med blicken heller, men jag fick åtminstone skratta lite. 

Av Kastrullhäxan - 8 juli 2008 12:33

Ibland är han bra rolig, andra gånger blir jag så trött på honom, men mest är han bara världens goaste och lättsammaste katt.

Så här kan det se ut när han kommer igång på allvar. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards