Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Kastrullhäxan - 3 januari 2009 22:16

I wasnt jealous before we met
Now every woman I see is a potential threat
And Im possessive, it isnt nice
Youve heard me saying that smoking was my only vice
But now it isnt true
Now everything is new
And all Ive learned has overturned
I beg of you......

Dont go wasting your emotion
Lay all your love on me

It was like shooting a sitting duck
A little smalltalk, a smile and baby I was stuck
I still dont know what youve done with me
A grown-up woman should never fall so easily
I feel a kind of fear
When I dont have you near
Unsatisfied, I skip my pride
I beg you dear......

Dont go wasting your emotion
Lay all your love on me
Dont go sharing your devotion
Lay all your love on me

Ive had a few little love affairs
They didnt last very long and theyve been pretty scarce
I used to think that was sensible
It makes the truth even more incomprehensible
cause everything is new
And everything is you
And all Ive learned has overturned
What can I do......

Dont go wasting your emotion
Lay all your love on me
Dont go sharing your devotion
Lay all your love on me


ABBA

Av Kastrullhäxan - 3 januari 2009 21:19

Då har jag gjort min första dag på jobbet i år också.

Och jag var rätt seg efter juluppehållet.


Men det har gått bra, förutom att jag pratat baklänges halva dagen.

När jag fick gå hem (en halvtimme tidigt) så trodde nog resten av arbetsstyrkan att jag gick på något. Haha, man orkar inte hur många timmar som helst i kassan.

Och idag har jag haft flera långa och krångliga beställningar...


En kvinna kom in och pratade på så fort att jag fick hejda henne två gånger... Kassapparaten hängde inte med!


Nu är jag mest bara trött. Har en åttatimmarsdag framför mig i mogon också, men får nog sluta tidigare i vanlig ordning.

Måndag ska jag vara ledig, sambon har ju tagit ut semester då så jag hoppas att vi kan komma ut och rida ihop då!


Idag har sambon för övrigt varit till stallet. Det är första gången ha åker och rider utan att jag är med.

Men L var ju med så jag var inte ett dugg orolig.


På måndag sa vi hämta hem våran nya platt-TV. Ni anar inte vilka bekymmer min kära sambo har med var han ska sätta åbäket.

Snart möblerar jag om i sovrummet (där TVn ska vara) och sätter upp den själv.


Hehe, han är ganska rolig så, min sambo, när en annan är jättenervös så är han där och klappar och tröstar och lugnar, men när han själv ska göra något så är det plötsligt väldigt besvärligt.

När vi flyttade ihop är ett bra exempel... Vad han suckade och pustade och stönade. han skulle minsanninte bo i lägenheten vi bor i nu, för inflyttningsdatumet passade inte med hans utflyttningsdatum (att jag sedan har valt lägenheten efter ritningen och tapeterna på borastapeter.se utan att veta hur lägenheten faktiskt ser ut är en annan femma)

Och han tyckte inte att jag hade så mkt grejer. Tack och lov att han kom ner och hjälpte mig att packa!

För jag hade inte en aning om i vilken ände jag skulle börja.

Han tyckte i alla fall i slutänden att jag hade grejer och pryttlar överallt...


Ja... Jag kan nog fortsätta att berätta i evighet.

Bara när vi träffades är ju en historia för sig. Mina fd arbetskamrater tycker nog fortfarande att jag är tokig...

Jag satte mig helt sonika på tåget hit upp, jag visste knappt hur människan såg ut, hade ju bara sett några bilder på telefonen.

Och när jag klev in i hans lägenhet höll jag på att smälla av...

Skinnsoffa, stor fräck TV, västa stereon...

Min första tanke var att jag aldrig skulle våga släppa in honom hemma hos mig! Jag bodde ju i en liten trång lägenhet med en TV från 1800-talet (typ) och köksmöbler i tre olika färger...

Men när han väl var hemma hos mig så tyckte han faktiskt att det var... vad sa han? Mysigt om ombonat? Nej...

"Här syns det att det bor en tjej"

(undrar om han menade alla hästbilder???)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards