Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Kastrullhäxan - 5 januari 2009 20:16

Vad har man gjort idag då?


Varit ute hos hästarna och sambon visade mig en ny ridväg, eller en del av den var ny i alla fall.

Jag red Limpan idag och lämnade över ansvaret om Brandy på sambon (eller är det tvärtom kanske?) och överlag har det gått bra.

Men vad pigga de är nu hästarna! Allt ska vara tävling, tävling och full fart!

Vi skulle trava uppför en backe varpå bägge hästarma tar full speed och drar iväg. Det kändes faktiskt lite läsigt och jag skrek till sambon att lugna ner sig lite.


Tidigare när vi ridit ihop, och han haft Limpan och jag Brandy, så har min kära sambo inte förstått varför jag inte vill att han ska dra iväg med Limpan (hon brukar få vara först när vi ska trava).

Men idag förstod han. Brandy är snäll, men han blir ganska stark (även om han faktiskt går att hålla) och så blir han som en studsboll. Och när Limpan skrittar så taktar Brandy och man hinner inte mer än få honom att sluta så är han igång igen... Nu har jag börjat hitta knapparna för att få honom att sluta, men jobbigt är det.


Att Brandy sen är en väldigt smart 21-årig häst är en annan sak, idag passade han på att slå bakut med min kära sambo två gånger! Då blev det livat i luckan vill jag lova!!!


TVn har vi hämtat idag, just nu är den lite spontant uppsatt på byrån i sovrummet. Vi får se hur vi väljer att sätta den sen...

Jag ska försöka få in bilder både på hästen och TV sen. Vi får se.


Här kommer bilder på pållarna iaf.

De är kanske inte de mest vackra rent fotografiskt (dålig kvalite) men det band som finns mellan Limpan och min sambo syns här.

Tänk att han också kunde få en sköthäst genom min annons på blocket!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards