Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Kastrullhäxan - 23 januari 2009 13:23

Det verkar som bde den ena och den andra har fastnat i sina bloggskrivanden. Jag har iaf två på min länklista som inte har skrivit något på väldigt länge.


Händer det verkligen så lite i era liv?


Idag rotade jag omkring inne i garderoben. Jag blir alltid lika imponerad över att min sambo inte kan lra sig vilka t-shirtar som är "slit och släng" och vilka som inte är det. Men idag började jag fundera på om det är så att han inte vet vilken hylla de ska ligga på (jag har dem uppdelade på två olika hyllor) Dessutom var 9 av 10 tröjor ut och in.

Röjde igenom lite lätt, vända på träjorna och la dem på rätt hylla.


Då hittade jag lite kläder som jag funderat på att rensa ur då jag aldrig använder dem.

Men jag drog på mig den ena och upptäckte att den faktiskt passar... Magen måste ha blivit mindre!? (För det är mitt jobbigaste problem, att tröjorna kanar uppför magen och stannar någonstans i navelhöjd vilket jag inte tycker är skönt.

I en av de andra tröjorna såg jag fortfarande rund, men inte gravis, ut...

Ojojoj... Jag ska försöka fortsätta hålla igång kroppen tror jag.


Annars idag är det jobbet som gäller, har tagit ett 4-timmars pass åt en arbetskamrat. Kan inte påstå att jag längtar precis, men men...

Idag är sista ansöknigsdag på behandlignshemmet där jag sökt jobb. Vi får väl se hur det blir.

Sambon tror att det är alldeles för mycket ansvar för mig, men om det nu är så att de är intresserade av mig så ska jag åka dit och kika på jobbet. Vem vet? Man kanske blir glatt överraskad?


Igår köpte jag ett par nya tyglar (nej jag orkar inte ta kort på dem) och så fyra grå lindor som sambon ska ha till Limpan. Vi får väl sevilken kväll vi har tid att åka och lära honom linda bara...


Jaja.. Nu kanske man ska försöka rota igenom frysen efter något att äta?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards