Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Kastrullhäxan - 17 januari 2009 21:39

Antar att jag måste berätta om lektionen eftersom det är det enda jag pratat om länge nu.

Helst vill jag inte, för jag är besviken fast jag inte borde vara det.


*Brandy är svår att rida med bett. Idag valde jag ändå att ha det på honom eftersom jag vet att han kan och för att jag vill lära mig även om det är svårt.


*Brandy är 21 år, han har gått på ridskola. Tror ni att han kan varenda knep för att komma undan?


*Jag har inte ridit lektion sen den 12 oktober.


*Till råga på allt valde jag allroundsadeln som jag har svårt att sitta i, men jag vill lära mig. Jag kan inte förlita mig på min helt underbara bomlösa sadel resten av livet.


Vad kan jag säga?

Först fungerade det inte alls, jag blev bara less och irriterad.

Givetvis fick jag hjälp av intruktören men guuuuuuud vad svårt det var! Tillslut bestämde jag mig för att jag skulle rida och strunta i vad hästen höll på med.

Så då hittade jag takten i min egen kropp, lättade på inner tygel och red som en tok! Och då: PLOPP! Hela hästen blev plötsligt mjuk under mig och det blev så skönt att rida.

Sen gick det fram och tillbaka hela tiden men vid ett tillfälle så kände jag bara WOW!!! Jag vet inte om jag kan beskriva känslan, men det var som att flyga, eller kanske snarare flyta. Brandy blev jättemjuk och fin, traven var lång och elastisk och ja... Nej, jag kan nog inte bekriva känslan.

Håller på att lädda upp en film på yooutube nu... Hoppas det fungerar så kommer den ut här sen.


Och ni... Jag gjorde faktiskt ett par riktigt fina övergångar från galopp till trav!


Nu ska jag försöka fokucera på det positiva som var under lektionen!



Jag hittade ett annat ställe att ladda upp filmen på, där det inte hackar! Försöker få in den här istället!

Av Kastrullhäxan - 17 januari 2009 00:37

Imorgon är det du och jag vännen!


Gör ditt bästa!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards