Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Nu har bebis (tydligen) fått ett namn

Av Kastrullhäxan - 28 januari 2012 07:34

Igår bestämde min ena kollega namn åt min och sambons bebis. Göte. Eftersom jag inte vet om det är en Göte, så finns det risk att det blir en Göta.
Roligast var ändå att det visade sig att just Göte och Göta hade namnsdag igår också...


Jag trivs så bra på mitt jobb. Självklart är det tungt och långsamt ibland, och en del saker klarar jag ju inte av att göra längre eftersom jag får ont. Men jag trovs så himla bra! Igår gjorde jag både barnens skollunch, pensionärernas lunch och desserter inför helgen.
Bland annat gjorde jag en äppelkaka. Man klyftar äpplen men istället för att strö socker och kanel ovanpå så gör man en äpple- och kanelkräm och kladdar ut över äppelklyftorna. Sedan gör man rejält med smulpaj och kletar över. Det blev riktigt, riktigt smarrigt kan jag säga. Jag tror även att det går utmärkt att ha rabarber istället för äppelklyftor om man vill.

Sedan gjorde jag jordgubbsmousse. Mmmmm... Det doftade ljuvligt i hela köket av jordgubbar under tiden som jag vispade ihop eländet. (Då kokade jag för övrigt 4kg makaroner samtidigt).


Men just det där när man känner glädje och inspiration. Kroppen är trött och tung (antar att många sett min gravidmage på Facebook vid det här laget) men sinnet är positivt och vill mer, även om jag beter mig väldigt förvirrat ibland.


Nu har jag en vecka till att jobba och sedan får jag lite välförtjänt semester! Då ska vi snurra runt lite  Gävle och kolla in olika barnprylar som vi kan behövas ha. Det är ju en del att tänka på, kanske inte när bebis är som allra minst, men tiden går fort och snart är de upp och går och då finns det risk att både dukar, lampor och sladdar kan stryka med. Och även om jag skulle bli ledsen om mina ljusstakar åker i golvet, så är ju ändå barnet viktigast och därför måste man se till att skydda barnet från saker som det kan skada sig på.

Så jag funderar på att plocka ner allt i förrådet och låta det stå där till bebis blir stor och flyttar hemifrån! 
Lagom till dess borde väl alla grejjer man äger vara mode igen?! 


Än är timmen ung, men idag har vi tänkt handla lite smått och gott. Förhoppningsvis lyckas jag komma hem med något fint till hästen också, men framförallt är det mat som behöver fylla vår frys och kyl här hemma.

See you!


/Kastrullhäxan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards