Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Hm...

Av Kastrullhäxan - 23 februari 2010 13:33

Jag tänkte försöka summera ihop veckan lite, det har ju blvit en del inlägg utan bilder, men nu tog jag mig i kragen och tömde kameran i alla fall. Mobilen har fortfarande en del bilder som behöver tömmas i datorn, men det får bli vid senare tillfälle.


Jag kan ju börja med att berätta lite mer om Farfars 90 -årsdag. Det var ju klass 2 varning i Sverige men jag ville så gärna åka och träffa honom. Vi släppte ut hästarna på morgonen och gjorde klart stallet och åkte sedan hem och gjorde oss i ordning samt åt en macka. Därefter packade vi bilen (det krävs en del packnnig för att vara riktigt förberedd, det var bla varma kläder, filt, reflexer, snöskyffel och sand som skulle med) och hämtade blommorna och gav oss sedan iväg.

Det var tufft att köra ner, och ännu värre att köra hem igen. Vi klarade oss dock, tack vare min sambons skicklighet och erfarenhet.

Jag kan erkänna att det var dumt att åka, men jag är SÅ tacksam att jag fick träffa Farfar.  (Och givetvis resten av släkten också!)

 

Farmor

 

Farfar. Tokgubbe!  

 

Vi var några stycken som gick ihop och köpte en blomma åt honom. Trots att jagbar den så snabbt jag kunde från bilen och in så blev den lite ledsen över snöstormen som var, men jag hoppas att den sitter ihop och glädjerderas vardag ett litet tag i alla fall.



Vi har tagit hem en gammal dressyrpsik från stallet. Det är katternas stora förtjusning och jag har faktiskt nästan misstänkt att Lumi har haft träningsvärk för det är hon som jagar den mest. Förhoppningen är ju att hon ska gå ner lite till i vikt när hon stimuleras att röra sig.

Jag har alltid tyckt att Pyret är en duktig jägare, men han är faktiskt inte i närheten av Lumis entusiasm när det gäller piskan. Det kan ju iofs bero på att han vet hur roligt det är att jaga riktiga byten, vilket Lumi inte vet så mkt om.

Det är inte helt lätt att agera fotograf och "lektant" samtidigt men några bilder fick jag i alla fall.

Pyret ligger på bästa och varmaste platsen med utsikt.     

Lumi jagar och ser söt ut samtidigt...



Igår var jag på min nya arbetsplats och träffade några framtida arbetskamrater och fick skriva på mitt anställningsbevis. För er som inte vet så ska jag börja i Tierp och jag får 75% där. Kanon tycker jag! Jag fick även tag i AF som har hand om mig i en månad till och vi rättade till det som varit tok idigare. Tänk att jag kunde hjpla AF med något!  


Hästen... Ja... Vad ska man säga? Det är så mkt snö och skidåkare överallt så man kommer knappt någonstans. Dock behöver jag hålla igång honom för att han int ska gå upp i vikt så jag hoppas verkligen att ridbanan bir plogad snart. Annars kommer jag få ont i magen på riktigt!


Nu är det bäst att jag avslutar och sysselsätter mig med något vettigare än att delge mg av mitt liv till alla andra. Ha det fint hör ni!


/Kastrullhäxan  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards