Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under januari 2011

Av Kastrullhäxan - 3 januari 2011 18:07

Hej och hå!

Är jag född under en lycklig stjärna eller?

Jag har under en kort tid hört hur min kära bil börjat låta underligt...

Så häromdagen ringde jag våran kära bilmekaniker och bad om hjälp.


Idag när jag fixat klart i stallet och skulle åka så lät bilen så illa att jag trodde att den skulle lägga av för mig. Fy, vilken otrevlig känsla.

Jag lyckades i alla fall ta mig hem till mekanikern som lyssnade och skruvade lite och sen ropade åt mig att stänga av.

Jippi... Numera har jag ingen multirem, utan fick köra hem utan den.   Det var ett mindre äventyr kan jag lova... Man blir nämligen helt utan servostyrning och får inte ha något som helst elektriskt på i onödan. Tjohoo... Hur tror ni att jag fick göra för att få in Monstret i garaget?   


I morgon är det jag som åker automatväxlad bil till jobbet...

Tusen tack för att det finns nära och kära som ställer upp! Det hade blivit en lååååång dag för mig och jag varit tvungen att ta tåget.


Igår bue jag och sambon i sängen. Vi brukar hålla på sådär. Jag försöker brotta ner honom fast jag egentligen inte kan. Men roligt är det, ända till han håller i mina handleder så hårt att det gör ont. Men det är en annan historia.

Det slutade i alla fall med att sängens ena ben gav vika så sängen rasade ihop. Jag kan säga att det var en förvånad duo som plötsligt satt på golvet istället för i sängen!    


Nej... Åter till verkligheten igen. Jag behöver ett varmt bad!  


/Kastrullhäxan  

Av Kastrullhäxan - 2 januari 2011 15:51

Idag inledde jag hela dagen med att köra fast i en snödriva. Grattis till mig som fick stå och skotta mig fram en stund. En vän till mig hittade mig i alla fall och åkte och hämtade en traktor med förare (kommunanställd om ni vill veta) som kom och plogade loss mig. Jag hade nog fått loss mig själva också, men det skulle ha tagit SÅ mycket längre tid.


Jag kom att tänka på att de har sån där "vänsökare" på Facebook.

Det hade varit bättre om de haft en funktion som talade om vilka vänner man inte borde söka upp igen. Det skulle nog spara en hel del energi...

/Kastrullhäxan  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards