Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Kastrullhäxan - 12 maj 2013 21:47

Nu ska jag försöka blogga från mobilen, så ni får försöka ha överseende med eventuella slarvfel i texten.

Den här helgen har varit full av aktivitet o spänning. Inte bara för mig utan för hela min familj. Min bästa väninna med dotter (som jag för övrigt är gudmor till) kom i fredags.
Det tog inte många minuter innan flickorna var goda vänner o lekte för fullt tillsammans.
Vi har hunnit med att åka vagn efter hästen. Något som jag tror att min väninna verkligen längtat efter då hon inte åkt häst o vagn sedan gymnasiet. Jumme skötte sig jättefint trots att min väninna höll andan både då vi skrittade över järnvägen o när vi senare galopperade en bit.
Flickorna fick såklart oxå rida lite. Jumme är
Otroligt snäll o ställer upp. Väninnans flicka (drygt två år) hjälpte mig att borsta o plocka bort beskydd efteråt.
Det var en nöjd Jumme som vi släppte i hagen efteråt.

Vi hann oxå med att gå ett varv på köpis. Vi fikade på Ikea o jag hittade ett par jättefina skor till Julie som jag köpte.
Jag köpte oxå en tröja o en keps till guddottern o hon har burit denna keps med stolthet hela helgen.

Idag tog vi en promenad efter en stunds lek illekparken o båda barnen somnade i sina vagnar o vaknade först när det var dags för mat. Efter det var en kompis till oss här med sin hundvalp o hälsade på. Tyvärr inga bilder på någon av sötnosarna i det fallet men alla var glada o ville leka. Både barn o hund blev lite väl busiga ett tag men allt gick bra. Jätteskoj att du ville komma förbi o hälsa på Magnus. O att barnen fick träffa Chelsy o klappa henne. :-)

Nu sover nog alla utom jag skulle jag tro. Barnen har lekt hela eftermiddagen o guddottern har suttit som klistrad intill Julies o Stefans sida. De har verkligen haft roligt! Julie har studerat sin nya väns beteende o snappat upp en hel del. Flera gånger idag när hon suttit i sin barnfåtölj så har hon rest sig utan stöd.

När jag tänker på vilka fina vänner jag har så svämmar mitt hjärta över av kärlek.
Vickan står mig verkligen nära o det känns jättetråkigt att de åker hem i morgon igen.
Det kommer bli riktigt tomt när de åker.
Hoppas att de kan komma snart igen.
/Kastrullhäxan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards