Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Kastrullhäxan - 17 maj 2013 22:54

Då har den gule traktorn nya dojjor.
Hovarna såg bättre ut än på länge så mitt enträgna smörjande kanske funkar ändå?
I morgon ska han få lite motion o på söndag åker vi o försöker kvala till sm.

Det känns lite som att jag tjatar öronen av er
Ang sm men ni får stå ut ett tag till.

Idag har jag o Julie först varit till distriktssköterskan o kollat mina öron. Jag har haft bekymmer länge men bitit ihop o stått ut -vilket jag inte gör längre.
Och mkt riktigt. En snabb koll visade att hörselgångarna var både svullna o röda. Medicin får jag dock först på tisdag.

Därefter duschade o klädde jag mig o packade Julies skötväska i raketfart. På med kläder på Julie o sen iväg till köpis.
På vägen dit får jag sms från hovis att han skulle komma senare under dagen. Så idag har jag stått i stallet o pussat häst i vita leggings. De är inte vita längre ;-)

Annars har vi umgåtts i goda vänners lag idag. Käkat lunch på Ikea, fikat på gräsmattan utanför stallet o sen ätit middag ihop. Tack tack!
Julie sover som en stock just nu, glad över att äntligen vara hemma. Fast innerst inne är hon nog grymt nöjd över att fått träffa både häst o katt idag.

/Kastrullhäxan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards