Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Kastrullhäxan - 15 maj 2013 21:27

Dagen har varit mkt bättre än gårdagen.
Julie skämde bort mig med att sova länge så jag hann duscha innan hon vaknade och sedan har hon varit så mysig och go.
Vi mötte upp grannarna och till sällskap till Röda Korset där vi mötte Julies farmor och sedan var vi in på affären och handlade lite.
Där inne blev det lite missförstånd och farmor lyckades få med sig en annan kunds påse ut från affären.
Allt löste sig utan krångel, men jösses så vi har skrattat!

Julie lekte i sandlådan en stund med sin kompis innan vi gick in för att äta mat och därefter gick jag och Julie och la oss en stund. Det är så mysigt att sova middag med sin bebis. Det kommer jag verkligen att sakna när jag börjar jobba igen.

Sambon kom hem, drack lite kaffe och sedan åkte han och jag iväg till stallet och fixade sommarhagen.
Det behövdes kan jag säga för på flera stolpar fattdes det isolatorer och elbandet var provisoriskt fastsatt. Nu ska det inte vara ström på detta förvisso, men efter att jag och sambon gått två vändor + lite till runt hagen så ser det riktigt proffsigt ut.   
Farbror Vic kommer väl undra var han hamnat när vi släpper ut honom där i morgon.

För övrigt håller jag på och spånar om en långritt i sommar. Jag har uskat lite och förstått att man kan rida från oss till Åbyggeby och efter att ha kikat på kartan så borde det gå.
Så... Är det någon som vill med mig och Jumme på en ganska lugn men ack så låååååång tur???
Eventuellt kan jag ordna en boxplats och en tältplats över natten om intresse finns.
Jag kommer nog dock INTE att rida hem. Jag ska vara glad om jag kommer upp från sovplatsen dagen efter.
Detta skulle vara intressant först efter SM i så fall.
Någon som vill med???

Nu ska jag väcka sambon som somnat på soffan efter en lång och arbetssam dag, borsta mina tänder och sedan krypa ner i sängen.

Soo long världen!
/Kastrullhäxan   -vars häst är så snäll att han stannar i hagen fast vi håller på med både tråd och stolp under tiden.  

Av Kastrullhäxan - 15 maj 2013 06:05

Vaknar till hemma i sängen. Klockan visar att jag kan sova en stund till med gott samvete men jag vill först skriva ner det jag kommer ihåg av det jag drömde.

Jag är på middag med ett gäng där jag känner de flesta sedan tidigare.
Exakt vad som händer vet jag inte men plötsligt vill jag ha upprättelse för saker som har hänt tidigare så jag flyger upp från min stol o vräker ur mig mkt av den sorg o ilska som jag så länge känt inombords (detta är verklighetsförankrat). Varpå jag får till svar att saker jag påstått inte stämmer. (Detta är inte verklighetsförankrat) men grejen är att jag har papper på att det jag sagt är sant vilket får personen att tystna.

Jag frågar övriga (fortfarande ilsket) om det som hänt varit riktat särskilt mot mig eller om det varit allmänt o de berättar att det varit särskilt riktat mot mig vilket får mig att bli, om möjligt, ännu mer rasande.
Jag skriker rakt ut att nu kan ingen i rummet längre förneka det som hänt. Samtidigt upptäcker jag att jag är naken men jag försöker att inte bry mig.
Till slut sticker jag från matsalen o bryter ihop i ett annat rum. Jag hittar en lite längre typ av skjorta att ta på mig o går in på toaletten. När jag står där kommer en av personerna som jag varit arg på o jag drar skjortan tätare omkring mig eftersom jag är rädd att råka illa ut.
Istället får jag en puss på kinden o världens kram o ett löfte om att personen alltid ska finnas för mig.



Det här är en dröm som har viss verklighetsförankrIng o jag kan delvis förstå varför jag drömmer såhär.
Samtidigt är det mkt som inte stämmer oxå, som bara är ren dröm.
/Kastrullhäxan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards