Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Kastrullhäxan - 19 maj 2013 18:04

Nyligen hemkommen och har fått mat i magen.
Ansktet bränner trots att solen kom fram först på eftermiddagen.

Vi har varit och tävlat bruksridning i Söderhamn.
Jag och Jum-Jum startade som nr 2.
Han hade en ganska märklig dag då han först skrittade ner till ridbanan i rask takt, för att, väl på banan, bli riktigt seg. När det sedan klev in ett sött fjordsto med långa ben på banan så bev han störtförälskad och travade på, men drog hela tiden mot stoet så jag fick sitta och parera.

Han genomförde banan, men inte utan att jag fick jobba för det.
Bryggan som jag upplevde som svårt sist gick som en dans nu, men när vi sedan skulle vända i det tränga utrymmet så försvann kommunikationen nästan helt mellan oss och när jag tog i höger tygel så ville Jumme gå åt vänster.
När vi sedan skulle gå på brunnslock och trava förbi titthindret så gick det en st förbi utanför. Den var tydligen mer intressant än vad jag var för han tittade åt ett helt annat håll och när vi skulle hoppa så bjöd han inte ett dugg på hindren.
Över lag upplevde jag att det gick sämre på den här banan än när vi var  Dalarna. Banan var tekniskt sett också svårare och det var fler delmoment att ta sig igenom.
Ändå klarade vi oss med mindre straff denna gången.
Jag önskar att Jumme hade bjudit till lite mer idag, men såhär är han ibland och jag vet aldrig när utan får ta det som det kommer.

Det har överlag varit en bra dag, men tyvärr hände lite saker strax före prisutdelningen som fick min glädje att svalna en hel del. Jag tänker inte nämna så mkt om saken då jag inte känner för att hänga ut någon, men jag hoppas att den här dagen ändå blir ett fint minne tillslut för den som var med ledsen.

Jum-Jum och jag lyckades i alla fall skrapa ihop en tredjeplats i klassen så vi fick med oss både diplom, rosett och bronsmedalj hem.

Vi red klassen utan U i någon moment och det innebär att vi är färdigkvalade för Fjord-SM.
Vi blev också tvåa i Distriksmästerskapen och tjejen som vann måste söka dispens för sin ålder om hon ska starta SM. Gör/får hon inte det så är SM-platsen (då pratar vi Bruks-SM 2014) min!

 


Hyrde en boxplats. Skönt att ha någonstans att förvara honom medan vi tittar på de tävlande.


 


Kom o köp!!! Julie leker kiosk.






 
Bronsmedaljen


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards