Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Kastrullhäxan - 14 maj 2013 23:16

Eller egentligen har jag en massa drömmar men jag har börjat inse att man måste ta en i taget för att verkligen hinna med allihopa.

I år drömmer jag om ett SM ihop med Jumme.
På söndag får jag veta om vi lyckats kvala...

Av Kastrullhäxan - 14 maj 2013 17:52

Varken jag eller Julie hade någon kanonbra förmiddag.
Tillslut var vi verkligen less på varann och när hon råkade ge mig en dansk skalle så fick jag verkligen bita mig i tungan för att inte vräka ur mig något mindre lämpligt.
Vi la oss på gästsängen tillsammans med nappen och snuttefilten och efter bara en liten stund somnade hon och när hon fått sova en stund så var hon mycket mer positiv till livet igen.

Hennes farmor dök upp precis när hon vaknade och vi åt tillsammans innan jag och Julie gjorde oss i ordning och åkte till Valbo och köpte en ny mobiltelefon till min sambo då hans gett upp helt i morse.
Jag vet inte hur många veckor det är sedan jag sa till honom att det var dags att kassera den och införskaffa en ny, men han vill spara pengar och har alltså väntat till nu när det blev akut istället.
Det blev en Sony Xperia Tifo. Kanske inte den mest välutrustade telefonen på marknaden, men han kommer i alla fall kunna ringa och SMSa.

Direkt efter att telefonen var införskaffad så åkte vi och gjorde stallet.
Julie satt först i barnvagnen och tittade på hästarna medan jag mockade, men efter att hon fått äta sin välling så la jag ut ett av Jummes regntäcke med en filt ovanpå så att hon fick sitta på marken istället. Där satt hon nöjt ganska länge, men när jag gjorde klart det sista i stallet så började hon gnälla och tycka att jag var tråkig.
 
Så jag gjorde klart stallet, lastade in henne och barnvagnen i bilen och for hemåt.

Roligare än så har inte min dag varit och jag känner mig, ärligt talat, rätt vissen.
Jag önskar verkligen att min sambo kommer hem snart för risken är rätt stor att han kommer få en jänta i famnen direkt när han kliver över tröskeln.
Julie förtjänar så mkt mer än vad jag är kapabel till idag.

/Kastrullhäxan   -som funderar på var pappersinsamlingen ska placeras nu när jäntan kommit på att hon kan tömma ut den.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards