Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under mars 2009

Av Kastrullhäxan - 2 mars 2009 23:25

Just nu har jag planerat in framtiden ett tag framöver.

Hittade en tävling som jag och Brandy kanske kan vara med i, jag ska försöka skrapa ihop utrustning och allt om jag nu kan tänkas behöva för att vara med och be en tjej i stallet om lite hjälp och så ska Brandy tränas förståss. 

Och så ska jag på en kurs via facket, den ser jag också fram emot.


Jag ska på innebandyturnering och jag tänker springa tills fötterna trillar av mig om det behövs!

Träna, träna, träna... Skit samma om jag sover och springer på träningen, träna SKA jag!


Så idag har vi varit och köpt nya skor (igen) till mig som jag kan ha inne när jag spelar och så köpte vi en innebandyklubba.

Jag har suttit och funderat fram och tillbaka vad jag ska ha för kläder att spela i, till turneringen får vi nog tröjor hela laget skulle jag anta, men nu när jag tränar vill jag ju också ha vettig utrustning.


Det är ju rätt många år sedan som jag slutade med fotbollen men jag har en del kläder kvar. Shortsen som jag köpte via min moderklubb (säger man så?) har jag ju kvar men de är ganska slitna.


Men innan jag hann nämna något om det så var sambon inne i garderoben och hittade på grejer som jag kan ha.

Och såhär blev resultatet:

Av Kastrullhäxan - 2 mars 2009 20:32

Idag har jag lämnat ifrån mig bilen, min fina älskade bästa bil.

Gissa om det kändes annorlunda att köra den nu när jag kört 900an några dagar.Det sista jag tänkte innan jag satte mig i bilen var att kopplingen är mjukare än på 900an, ändå höll jag på att trampa igenom golvet det första jag gjorde!


Sen ville den inte gå på tomgång, jag blev såklart jätteorolig, men den har ju faktiskt inte varit igång på nästan två veckor (startade den ju i tisdags förra veckan när meken var här och lyssnade på motorn) så jag fick ge den lite gas och då hoppade den igång så fint.

Sedan körde jag efter sambon (som körde 900an) till mekanikern, det är inte så långt dit och väl där fick jag veta att jag skulle parkera mellan två andra bilar.

Gott om plats var det men min startposition var inte den bästa. Nu såhär i efterhand så inser jag att jag borde gjort på något annat sätt.

Och ja... Jag höll på att pinas ihjäl. Varför gjorde jag det där för? Jag borde ha hoppat ut och låtit sambon ta över... Ska jag köra bil så ska det vara framåt.

Tillslut vevade jag ner rutan och bad om hjälp och då löste det sig.

När jag körde framåt hörde jag meken säga till sambon:

"Ja, jag har dragkrok på min bil, så det är ingen fara om hon kör framåt."

=0


Nej.... Det där med att backa är verkligen inte min grej. Jag var i alla fall väldigt glad att det var 9-5an och inte 900an jag grejade med.

För hade det varit 900an, då hade jag varit helt slut nu!



Jag dubbelkollade min merförsäljning igår förresten, 203% hade jag i fredags och jag låg 1a på listan, men hade inte tillräckligt många sålda mål. Så det blir ingen belöning den här månaden heller.

Känns lite trist faktiskt, för jag sliter verkliegn med att merförsälja.

Men det kommer nog -hoppas jag!

Av Kastrullhäxan - 1 mars 2009 05:14

Merförsäljningen den här helgen så här långt:


Fredag: 201%

Lördag: 188%


Jag är bara så grymt nöjd med mig själv. 200% är ju mitt eget magiska mål och i fredags klarade jag det alltså. (Det mål som är uppsatt för oss är 135%)

Dock vet jag ju inte om jag är uppe i tillräckligt antal mål för att det ska räknas, men jag hoppas verkligen att jg snart får en belöning för jobbet.

YES! Jag kommer sova som en drottning nu när jag går o lägger mig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards