Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Men åhhhh!

Av Kastrullhäxan - 25 maj 2013 22:37

Här hade man påbörjat värsta långa inlägget med bilder och djupa känslobeskrivningar.
Och vad händer???? Mozilla kraschar!!!

Men, då är det väl inte meningen att ni ska få läsa eländer jag just skrev.
Istället kan ni få veta att jag åkt efter min gula traktor i speedcarten idag. Sned är den fortfarande men jösses vad man sitter bra!
Tänk om man kunde räta ut den så att man slapp sitta som om man vore krokig!
Jumme travar så lätt och jag körde till och med förbi avfarten hemåt och travade vidare och vände efter en bit. Det där med att vända hade han visst glömt utav, men efter lite övertalning och några sekunders stillastående så fick vi till det.
Jag insåg att han försökte vända hemåt samtidigt som han backade vilket gjorde att vagnen inte hamnade där jag ville och när jag tog i vänstertömmen så vred han bara på huvudet och fick skalmen i halsen vilket inte är så skönt.
Mer träning så blir han kanonbra!!!

Vi travade på vägen tillbaka och jösses vilken känsla.
Nu blir min fjording aldrig som en travhäst, men alla som suttit på min fjording vet att man inte får ta honom i munnen för då stannar han. Idag travade han på med lite kraft i steget och jag hade lite häst i handen utan att han för den sakens skull blev stark på något sätt.
Det är så roligt att åka efter honom då!

Julie fick sen rida till beteshagen och jösses vad glad hon var.
Är det något här i världen som hon gillar så är det att rida på hästen!

I förmiddags bytte sambon blöja på henne och jag tog fram nya kläder åt henne ur garderoben medan hon leker på golvet. Jag hör att hon är nöjd och när jag tittar till henne så har hon, på något sätt, lyckats klättra upp på sin häst Alhgren.
Zebran vet jag ju att hon kan ta sig upp på, men Ahlgren har hon inte lyckats med tidigare.
Men nu satt hon alltså på hans rygg, stolt över att ha klarat bedriften och hon manade honom att skynda sig på.
Det är nog tur att han inte är på riktigt, för då hade det nog gått undan i lägenheten. Julie tycker nämligen om fart!

I övrigt är hon som barn i hennes ålder är mest -full av bus och äventyrslusta och hon vill undersöka ALLT!
Vrider man bort huvudet en stund kan kan få en hjärtattack  när man tittar till henne igen. Hela lägenheten är, enligt henne, ett äventyrsland och hon lider inte brist på fantasi när det gäller att hitta på nya saker att leka.
 

/Kastrullhäxan  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards