Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under januari 2009

Av Kastrullhäxan - 2 januari 2009 21:27

Himlen är du

Jag har gjort allt jag kan,

försökt att inte se, inte känna spänningen.

Sen dagen han försvann

har jag sagt att mig själv att aldrig mer ska någon få såra mig igen.

Men du stod kvar bredvid mig fast du såg min tvekan,

och du släppte aldrig taget om min hand.


 Utan att veta om vingarna bär, har jag snuddat vid himlen.

Den är där du är.

Utan att resa har jag kommit hem,

och din kärlek har fått mig att älska igen.

Och med dig så har jag himlen här och nu,

för himlen är du.


Som vårens första flod som tar sin egen väg,

söker kärleken sig fram.

Och som en båt av bark, ute ror det på ett öppet hav,

så kan man ändå nå sin hamn.

För att du finns följer jag min längtan

och nu så har jag inga rädslor kvar. 


Utan att veta om vingarna bär...


Så många nätter utav saknad,

tog skydd mot världen utanför. Hej.

Jag hade vant mig vid mitt hjärtas tystnad

men här med dig slår det så hela världen hör.


Utan att veta om vingarna bär...


Linda Bengtzing

Av Kastrullhäxan - 2 januari 2009 17:08

Så har det nya året börjat...

Och kallt är det! *huttrar*


Idag har jag varit hos hästen igen, en skrittur blev det eftersom jag varit förkyld och eftersom Gibbe är busig och bråkig om vartannat (idag tänkte han backa ut framför bilarna på 76an och hoade sedan med att stegra) och dessutom var E med på Limus så då blir det lugnt och stilla.

Jag red i dressyrsadeln och jag har inte suttit i en engelsk sadel sen... Jättelänge i alla fall. Efter en bit fick jag länga lädren ett hål då de kändes för korta och när jag sen satt av och gick sista biten hem så hade jag så ont i knäna!

Så jag ska nog fortsätta rida i min breda bomlösa sadel med fårskinn på.

I morgon ska sambon rida Limus och de får sällskap av L och Brandy. Jag sa åt L att ta ut dem på en galopptur då min kära sambo på sista tiden klagat över att jag vill rida så långsamt.

Nästa gång han klagar så ska jag nog erbjuda mig att byta häst med honom så kan han få sitta på studsbollen jag har.


Bilderna från kameran fick jag över igår (tillslut!) men vad det krånglade. Ett tag tänkte jag skicka ut både kamera och dator genom fönstret, men tänkte att det blir så kallt sen så jag lät bli.


När jag kom hem efter stallet idag satte jag mig i soffan en stund. Sambon tittade på Simpsons så jag gjorde honom sällskap och efter ungefä en kvart eller något sånt började det lukta... BLÄ!!!

Sambon sa att han inte kände något, och jag trodde att det var han som hade fisit men han sa att det inte var han (Pyttsan!).

Ytterligare en liten srund senare reste han på sig (då hade jag redan gått därifrån) och då hör jag innifrån rummet:

"O fy tusan vad det luktade när man kom närmare där du satt!"

(Ja jag sa ju att det luktade)

 Tror ni inte på tusan att han kommer fram till mig och luktar PÅ MIG!!! =O Som att det vore jag som luktade liksom!!!


Så jag borde väl vara sårad och kränkt nu... Men vad tusan, jag fick ju skattemärket till bilen idag (sambon har betalat skatten) så jag får väl vara nöjd ändå...


Förresten... Här får ni en bonusbild på mig från nyår. Den är nästan lite generande, men så får ni se hur jag kände mig...

 


Av Kastrullhäxan - 1 januari 2009 19:24

Just nu sitter jag och väntar på att bilderna från kameran ska föras över till datorn. 202 bilder var det den här gången så det lär ta en liten stund.


Förkyld är jag fortfarande. Dock är jag bättre då jag fick tag i nässpray igår vilket rensade näsan direkt. Men det känns som jag är sårig i hela näsan och den svider och är röd.


Vi får väl se om jag får i någon bild här sen så ska ni få se en fyllekran till näsa. Haha.


Grått nytt hår på er allihopa!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards