Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Kastrullhäxan - 8 mars 2010 19:43

Skriver ett kort inlägg eftersom jag ska åka tillbaka till stallet och ta in hästarna.

Det var glashalt på stallbacken så jag får väl hålla mig i manen på hästarna när jag tar in dem.



Idag är det två sak som retar mig: Dels att saker som rör mig och min sambo kan få vara saker som är mellan oss. Ha gärna en åsikt om saken, och det är också ok att säga den till mig, men kom inte hit och tala om hur taskig, elak och urbota dum jag är! Angår saken inte er så beöver ni kanske inte gräva så väldigt mkt djupare i det heller? I annat fall kanske ni skulle ta kontakt med min sambo och fråga honom rakt ut vad han tycker?

Just den här grejen har vi pratat om och han säger att det är OK. Så... Då kan vi lägga det till handlingarna.


Nästa sak är det otroligt tragiska som hände i Skutskär.

http://arbetarbladet.se/nyheter/alvkarleby/1.1867221-19-aringen-fros-ihjal-i-snon


Jag beklagar verkligen sorgen! Det här är sånt som verkligen inte borde hända, men tyvärr hände det nu.

Jag har lyssnat på radion idag och det verkar som om man vill ha någon syndabock för händelsen. Polisen borde ditten och datten och det enda med det trettiofemte.

Men killen var faktiskt 19 år! När man är 19 år borde man väl ha ett eget ansvar också? Man får ju ta mig tusan tom gifta sig när man är 19 år!

Och om man nu vet att man tänker dricka sig redlös, eller om man vet med sig att man inte kan stoppa sitt drickande i tid -så kanske man ska försöka se sig om efter ett sällskap som kan ta hand om en?

Nu vill jag inte att det ska låta som att jag tycker att denna kille var helt dun i huvudet, men det kanske är lite bakvänt att börja leta fel hos polisen och uthyraren av lokalen?

Vi måste kanske börja med att rannsaka oss själva, försöka kommunicera med våra nära och kära och ha en plan för hur vi ska göra när festen tar slut lite tidigare än tänkt?

När jag hämtade min sambo i lördags natt valde jag att åka i stalljackan, varför?

Den är varm, och den har reflexer -två saker som kan vara nog så viktiga vid en ev dikeskörning!


Nu blir det ett avhugget och kort slut på bloggen, för hästarna står säkerligen i grinden och väntar på mig.

/Kastrullhäxan  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards