Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Kastrullhäxan - 12 mars 2010 00:13

Jag har en katt som tycker att jag ska klappa henne, hela dagen lång.

I morse kom hon uppkrypandes på min mage när hon hörde hantverkarna röra sig i huset -matte borde ju vara vaken. Och om man inte klappar henne så kryper hon in under ens händer och låter sig på så vis bli klappad ändå. Det lustigaste är att hon dregglar, så man vaknar och är alldeles våt om händerna sen.


Sedan har jag varit i stallet och ridit en sväng på min superpigga häst. Vi hade en stallkamrat med oss och Jum-Jum är ju SÅ rädd om "sin" Limus så dår blir det fart på honom må ni tro!


Därefter var det hem, packa ihop lite kläder o sedan ge sig upp till svärmor för en välbehövlig dusch innan vi åt. Svärmor skickade med mig en jättefin sminklåda hem. Hon använde den i alla fall aldrig sa hon. Så fint gjort av henne, för det var mkt roliga färger i som jag gillade! Så på personalfesten så kanske  folk slipper se mig i enbart grönt och svart.  Och sedan har jag jobbat.


Jag har förstått att många är ledsna för att jag slutar. Och jag är ju också lite ledsen för det -även om det nya jobbet glädjer mig väldigt!

Jag kommer ju vara kvar lite som extra, men jag kommer ju inte alls kunna ställa upp och jobba i samma utsträckning som jag gjort hittills. Denna helgen är sista helgen som jag jobbar nätter. Nästa vecka jobbar jag enbart söndagen (om vi pratar helg alltså!) och då emellan 12-20. Sedan får vi se när och om jag jobbar något mer efter det. Helgen innan jag börjar i Tierp behöver jag i alla fall ha för vila, och upptaggning inför Tierp!

Och alla ni som undrar vem som ska ersätta mig... Jag vet inte, för det finns ju bara en av mig! Men samtidigt är ni ett så himla gott och trevligt gäng så jag tror att ni kommer klara er alldeles gallant även om jag inte är där. *gör tummen upp*


Nej... Det här har varit en lång dag, jag är trött i både själ och kropp och känner att jag behöver ha en natts god sömn. Tidigt i morgon bitti kommer min kära sambo och kryper ner hos mig och när han har fått sova några timmar så är det bara för oss att åka och koppla på transporten och hämta en pall med torv. Det kommer bli en lång dag även i morgon med andra ord.

Nu har jag dessutom en kelsugen katt runt fötterna, dock är det hanen denna gången. "Läggdags" har han upplyst mig en stund nu.


Godnatt!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards