Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Kastrullhäxan - 13 mars 2010 22:38

Jag jobbade långnatt igår och vi hade det ganska lugnt under förkvällen. Jag fick grilla och det tyckte jag var roligt. Skönt att slippa stå i kassa eller drive ibland. Jag vill ju lära mig grilla, och jag vill vara duktig på det!


Vi kom hem i bra tid, men givetvis så kan jag inte slita mig från Freja. Vi står alltid o pratar en stund utanför jobbet och i morse så stod vi och tittade på himlen medan den ljusnade.

Jag kom hem och somnade och vaknade först 13.30 när min sambo kom och puffade på mig. Jösses. Och hur jag har mått idag! Ont i kroppen och så TRÖTT!

Jag ska åka iväg och jobba kortnatt idag. Det blir drive eller kassa för mig idag, men det får man ta då.  


Vi skulle tvätta bilen idag, men det var ju jättelånga köer överallt så vi struntade i det. Min bil måste vara Gävles smutsigaste. Tror inte att det har varit så här smutsig innan!   Nåja, jag får försöka ordna det i morgon.



Sambon har lovat mig kläder för 5000kr om jag går ner 10 kg. Jag behöver faktiskt gå ner de där kilona, men jag hittar inte tillräckligt med självdiciplin. Sambon tycker att jag ska cykla på motionscykeln, men jag tycker att den låter illa och jag sitter fruktansvärt obekvämt på den.

Jag vill ju hålla på med typ lagsport, fotboll eller innebandy. Jag fattar bara inte när jag ska få tid.

Och att gå o gymma känns inte heller som min grej.

Aja... Jag måste lösa det här och komma igång, jag blir ju knappast yngre och smäckrare bara sådär heller!


För övrigt funderar jag på vad tusan jag ska ha på mig när det bjuds till festligheter... Det känns som om garderoben enbart består av T-shirts med reklamtryck och tjocka långärmader. Det som är lite finare är av typen "kalas-kläder" eller hur man ska säga. Gulligt fint liksom!

Så... Vems garderob får jag komma och tömma???  



Idag har jag tvättat två av Jum-Jums vintertäcken. Det ena är redan nerstoppat i en vakuumpåse. De hade billigt på Biltema nu så vi passade på att köpa. Ni som inte har så mkt förvaringsplats kan ha nytta av dessa påsar. Man suger ur luften med dammsugaren (eller med munnen om man nu känner för det, haha!).


Sambon tycker att jag ska berätta att han har städat här hemma och tvättat kläder. Det är väl bäst att jag verkligen understryker att han är jätteduktig!   


Det ar säkert något mer viktigt som jag skulle skriva om, men det har jag i så fall glömt.

Nu ska jag vila en stund innan plikten kallar.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards