Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Kastrullhäxan - 14 mars 2010 17:29


Maken stod och stekte frukostägg åt sin fru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

   

-"Försiktigt," säger  hon, "FÖRSIKTIGT!  
 Använd mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA!
 
 Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin.
 
 Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN?  Dom kommer att fastna!
 
 Försiktigt...  FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT!  
Du lyssnar ALDRIG på mig när du lagar mat!   Aldrig!
 
 Vänd dem! Skynda dej nu!  
Är du tokig? Har du mist förståndet?
 
 Glöm inte att salta dem.
 
Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet.

  ANVÄND
SALTET!

SALTET!!!"    
 


Maken stirrar på henne.  
   
- "Vad i hela friden är det för fel på dig? Tror du inte jag vet hur
man steker ett par ägg?"  
 
Hustrun svarar då lugnt,
 
 
- "Jag ville bara visa hur det känns när  jag kör  bil."

Av Kastrullhäxan - 14 mars 2010 05:19

     

De två övre bilderna är från gårdagens mogon och den nedre är från i morse.

Dessa är givetvis inga kanonbilder, men jag tycker att fägerna är så lugna och harmoniska den där tiden på morgonen. Förhoppningsvis kommer jag tycka lika varje morgon som jag åker till Tierp så somnar jag inte efter vägen  



Nu tänker jag inte dra hela historien i detalj, men idag blev en person grinig på mig för att jag inte gjorde som denne ville. Den personen sa att han skulle rapportera det, och då svarade jag h**** att det fick denne gärna göra och att det säkert skulle bli jättebra i så fall.

Nu tror jag inte att denna person gör verklighet av sitt "hot", men OM det faktiskt skulle hända så visst -go for it! Jag står gärna för det jag sa och gjorde och jag vet att jag har folk som backar upp mig om det behövs.

Bara för att jag råkar vara snäll och gullig så äger ingen mig, och man säger inte taskiga saker till mig.

Tusan vad skinn på näsan jag har skaffat mig! Det behövdes faktiskt.(Tro det eller ej!)



Jag måste bara berätta om en sak i driven idag: Det kommer en bil och den låter ganska illa så det är jättesvårt att höra vad de säger. Jag lyckas iaf lista ut att de inte har möjlighet att stänga av bilen så jag frågar om de har möjlighet att komma in i restaurangen istället (min tanke var ju att de kunde gå in och ev lämna någon att vakta bilen under tiden) och då säger de: "Javisst, puss, hej!"

Och jag svarar med: "Puss hej"

Mina arbetskamrater hade lite roligt åt det, men de som satt i bilen kom in och beställde och alla blev glada och nöjda. Det är såna gånger som mitt jobb verkligen äger!



Hemma så undrar man nästan om det verkligen ska bli ett badrum eller inte. I fredags gjorde de inte ett dugg inne hos oss. Tråkigt tycker jag. Det är ju bara tre bebodda lägenheter i vår trapp och jag tycker att de kunde försöka snabba på med oss som bor här. Men, men... Vad vet jag? Hallen är iaf belamrad med grejer. Jag förstår ju att de behöver göra av det någonstans, men varför just hos oss???

Smutsigt blir det i alla fall, både i hall och trapphus.  

Smutsg ytterdörr.

Det ska ju bli städat sen när badrummen är klara. Sambon fick iaf ett ryck och grejade här idag (läs igår). Själv låg jag på soffan och läste en bok o vilade fötterna...



De har börjat grejja med snön här nu, eller ja, i fredags skrapade de gården här utanför. Det är inte gjort på hela vintern. De som har snöröjningen här kan inte ha röjt snö någon gång förut för det harverkligen varit KATASTROF i år.

Nu är det iaf skrapat (men inte sandat så ack så halt!) och det ser ju lite smått roligt ut när det är en gång mellan såna här höga snökanter.  

Man kan inte använda handikappramperna heller, de är liksom inskottade.



Nej... Nu är det sängen som gäller. I morgon ska jag motionera gul norrman med tuppkam. Hoppas att han är på gott humör.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards